TURISTO ATMINTINĖ
Kelionės dokumentai
Prieš išvykstant poilsiauti būtina įsitikinti, kad turite visus reikiamus dokumentus, galiojančius užsienio kelionėms: asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, galiojantį kelionės metu, kelionės bilietus, draudimo polisus ir pan.
Atkreipiame dėmesį į tai, kad kiekvienas keliaujantysis į Turkiją privalo turėti su savimi galiojantį pasą. Vykstančiųjų į Turkiją pase privalo būti ne mažiau kaip vienas tuščias lapas vizai bei atvykimo / išvykimo spaudams. Tarnybinis ir diplomatinis pasai nėra tinkami dokumentai vykti į poilsinę kelionę. Įsitikinkite, kad Jūsų paso, vizų ir kitų dokumentų galiojimo laikas nepasibaigęs. Atkreipiame dėmesį į tai, kad įvažiuojančiojo į šalį asmens pasas turi galioti ne trumpiau kaip 6 mėnesius, skaičiuojant nuo kelionės pabaigos. Asmenims be pilietybės, turintiems leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje ir išduotą galiojantį kelionės dokumentą, atvykti į Turkiją neleidžiama. Dėl išsamesnės informacijos kreipkitės į šalies migracijos tarnybas.
Dokumentus kelionei, elektroninio formato aviabilietą ir apgyvendinimo viešbutyje dokumentą (voucher) Jums turi įteikti kelionių agentūros darbuotojai. Skrydžių ir apgyvendinimo informacija yra spausdinama ant vieno lapo, o visas dokumentų rinkinys išskiriamas į dvi dalis: „kopija keliautojams“ ir „kopija viešbučiui“. Dokumentus prašome saugoti iki grįžimo iš kelionės dienos.
Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, būtina apie tai nedelsiant informuoti 1000myliu agentą. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.
Vizos
Lietuvos piliečiams, vykstantiems turistiniais tikslais į Turkiją, viza nereikalinga, tačiau kaip turistai viešėti šioje šalyje gali ne ilgiau kaip 90 dienų per 180 dienų laikotarpį. Kitais tikslais į Turkiją vykstantiems asmenims reikalavimas turėti vizą išlieka.
Ne Lietuvos Respublikos piliečiams migracijos tarnybų reikalavimai ir vizų išdavimo tvarka gali skirtis. Dėl visos reikalingos informacijos būtina kreiptis į kelionių agentūrą ar atitinkamos šalies diplomatines atstovybes, konsulines įstaigas. Asmenims be pilietybės, turintiems leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje ir išduotą galiojantį kelionės dokumentą, atvykti į Turkiją neleidžiama. Išsamiau www.pasienis.lt ir www.migracija.lt. UAB „1000myliu“ neatsako už tai, kad neįsigijęs vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio bei migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu bei dėl to patirtus nuostolius.
DĖMESIO! Užsienio valstybių, neturinčių bevizio režimo susitarimo su Lietuvos Respublika, piliečiams, norintiems į kelionę vykti iš Lietuvos, būtina daugkartinė (Šengeno arba nacionalinė) viza. Išsamiau www.pasienis.lt ir www.migracija.lt.
ATTENTION! Tourists, who are the citizens of Foreign countries, which do not have contracts with the Republic of Lithuania according to elimination of visas for travel to the Republic of Lithuania, when purchasing a trip with departure from Lithuania / return to Lithuania, must have a multiple entry visa (Schengen or National visa), valid not less than the duration of the trip (detailed information you can find www.migracija.lt).
ВНИМАНИЕ! Гражданам зарубежных стран не имеющим безвизового соглашения с Литовской Республикой, которые приобрели туристическую поездку, вылета / возврата из / в Литовскую Республику должны иметь многократную (национальную или шенгенскую) визу, сроком действия визы не менее продолжительности поездки/путёвки (подробную информацию можно получить www.migracija.lt).
Vaiko išvykimas į užsienį
Vykstant į kelionę su nepilnamečiais vaikais reikia laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos. Vaikas, vykstantis į kelionę, privalo turėti galiojantį pasą ir kitus kelionei reikalingus dokumentus (bilietus, draudimo polisą).
Jeigu vaikas vyksta vienas ar su jį lydinčiu asmeniu į Šengeno erdvei nepriklausančias valstybes, Lietuvos pasienio kontrolės punkto pareigūnams turi būti pateikiamas bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) sutikimas ir šio sutikimo kopija. Sutikime parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro arba Lietuvos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos pareigūno, arba seniūno. Vaikui išvykstant su jį lydinčiu asmeniu, sutikime turi būti nurodyti vaiką lydinčio asmens ir vaiko duomenys: vardas, pavardė, gimimo data arba asmens kodas, Lietuvos piliečio paso dokumento duomenys (numeris, kas ir kada išdavė), galiojimo laikas.
Tuo atveju, kai vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo jis išvyksta į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, pavarde, Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnams pareikalavus, turi būti pateikiamas vaiko gimimo liudijimas (originalas arba notaro patvirtinta kopija).
Nuo 2007 m. birželio 1 d. sutikimų vaikui laikinai išvykti į užsienio valstybes nebeišduoda Savivaldybės vaikų teisių apsaugos tarnybos skyriai. Atitinkamą dokumentą gali parašyti globėjas (rūpintojas), kurio parašo tikrumas turės būti patvirtintas notaro arba Lietuvos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos pareigūno, arba seniūno. Daugiau informacijos apie vaikų išvykimo į užsienį sąlygas ieškokite interneto svetainėje www.pasienis.lt arba sužinokite paskambinę Valstybės sienos apsaugos tarnybai.
Skrydis nėštumo metu
Aviakompanijos „Small Planet Airlines“ taisyklės numato, kad nėščioji privalo turėti pažymą (anglų kalba), kurioje būtų nurodyta nėštumo trukmė ir leidimas skristi. Iki 27 nėštumo savaitės jokie keliavimo apribojimai netaikomi. Kai nėštumas yra 28–35 savaitės (imtinai), būtina pateikti gydytojo pažymą, kurios data turi būti ne ankstesnė nei 7 dienos iki skrydžio dienos. Po 34 nėštumo savaitės moteris skrenda savo atsakomybe ir nei kelionių organizatorius, nei „Small Planet Airlines“ bendrovė neprisiima jokios atsakomybės už nėščios moters ir kūdikio sveikatą. Po 36 nėštumo savaitės nėščios moterys į lėktuvą nepriimamos. Prašome informuoti apie moters nėštumą (kelinta nėštumo savaitė, nepriklausomai nuo nėštumo stadijos) kelionių organizatorių tiesiogiai arba per Jus aptarnaujančią kelionių agentūrą el. pašto adresu avia@teztour.lt ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki skrydžio. Gydytojo pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 7 dienos prieš kiekvieną skrydį (t. y. tiek pirminį, tiek atgalinį). Atkreipiame dėmesį į tai, kad jeigu kelionės trukmė yra 7 nakvynės, pažyma išduota pirminiam skrydžiui, galėtų galioti ir atgaliniam tik, jei ji būtų išduota pirminio skrydžio dieną. Kitais atvejais, nėščia moteris analogišką pažymą turėtų gauti šalyje, kurioje poilsiauja, likus ne daugiau nei 7 dienoms prieš atgalinį skrydį. Gydytojo pažyma, jeigu yra parengta ne anglų kalba, turi būti išversta į anglų kalbą (vertimas turi būti patvirtintas vertėjo parašu) ir galioti visos kelionės metu. Jeigu Jūsų skrydį vykdantis vežėjas yra kita aviakompanija, informaciją prašome pasitikslinti pas kelionę parduodantį agentą.
Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad pažymos apie nėštumą ypač griežtai tikrinamos Turkijoje.
Dėmesio! Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, skrydžio nėštumo metu taisykles prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje.
Asmens sveikatos būklė
Tam tikrais atvejais asmens psichinė, emocinė, fizinė ar kitokia medicininė būklė gali daryti neigiamą įtaką skrydžio metu tiek pačiam turistui, tiek kartu keliaujantiems asmenims (asmenys su spec. poreikiais, širdies stimuliatoriais, kvėpavimo aparatais, širdies ligomis, besiruošiantys operacijoms ir pan.). Todėl primygtinai rekomenduojame prieš sudarant turizmo paslaugų teikimo sutartį, pasitarti su medikais ir gauti jų leidimą ar rekomendacijas dėl kelionės, kartu įvertinant galimas rizikas jos metu. Neįspėjus apie sveikatos būklę ar galimas rizikas bei nesuderinus skrydžio su skrydį vykdančiu vežėju, turistas prisiima visas galimas tokio elgesio rizikas ir neigiamas pasekmes.
Kai skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, skrydžio nėštumo metu taisykles ir Bendrąsias keleivių ir bagažo vežimo sąlygas, prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje.
Skiepai
Viena efektyviausių profilaktikos priemonių nuo užkrečiamųjų ligų – skiepai. Prieš vykdamas į kelionę, kiekvienas žmogus turėtų sužinoti apie užkrečiamųjų ligų riziką ir galimas profilaktikos priemones. Pasiskiepijus tik po tam tikro laiko susidaro pakankamas imunitetas. Šis laikotarpis priklauso nuo: kokios ligos skiepijama, kiek kartų reikia skiepyti, ar žmogus nuo šios ligos buvo skiepytas anksčiau. Todėl dėl skiepų į medikus reikia kreiptis likus 4–6 savaitėms iki kelionės. Skiepytis rekomenduojama atsižvelgiant į: kurią šalį keliaujama, kelionės trukmę, gyvenimo toje šalyje sąlygas, keliautojo amžių, sveikatos būklę, ankstesnius skiepijimus, skiepų kainą. Informaciją apie skiepus keliautojams ir profilaktinį skiepijimą, keliaujant į konkrečią valstybę, galite rasti Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro pateiktose rekomendacijose interneto svetainėje http://www.ulac.lt/keliautojams.
Sveikatos draudimas
Prieš vykstant į kelionę, neprivaloma, bet rekomenduojama įsigyti medicininių išlaidų draudimą. Rekomenduojame su draudimo sąlygomis išsamiai susipažinti dar prieš išvykstant į kelionę. Draudimo kompanijoje, kurios draudimą įsigijote, sužinokite, kur kreiptis įvykus draudiminiam įvykiui. Be to, mes rekomenduojame susipažinti ir su kitomis finansinių nuostolių draudimo rūšimis (neįvykusios kelionės draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, bagažo praradimo draudimas, paso draudimas ir pan.) bei jomis apsidrausti.
Skrydžio laikai
Prieš kiekvieną kelionę būtinai pasitikslinkite skrydžio laikus. Vykdami iš Lietuvos, šią informaciją galite gauti Jums kelialapį (aviabilietą) pardavusioje kelionių agentūroje arba interneto svetainėse http://www.vilnius-airport.lt/lt/, https://www.kaunas-airport.lt/
Pasitikslinti skrydžio laikus reikia ir grįžtant iš atostogų. Šią informaciją Jums suteiks 1000myliu agentas, arba ją galite rasti prie viešbučio registratūros esančiame informaciniame stende ar informaciniame segtuve. Kai kuriais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų ir streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklos vykdymui, ir pan.) net ir lėktuvo biliete nurodytas laikas gali būti pakeistas. Prašome sekti pakeitimus.
Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, skrydžio laiką rekomenduojame pasitikslinti prieš skrydį (tiek prieš išvykstant atostogų, tiek prieš grįžtant) reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje arba oro uosto, iš kurio vykdomas skrydis, tinklapyje.
Paprastai keleiviai į oro uostą turi atvykti likus 2 valandoms iki skrydžio tam, kad spėtų laiku užsiregistruoti ir atlikti visus pasienio, muitinės kontrolės formalumus. Registracijos metu nurodomos sėdimos vietos lėktuve, todėl atvykusieji anksčiau gali pageidauti sėdėti kartu ar tam tikrose vietose.
UAB „1000myliu“ neatsako tuo atveju, jeigu klientas pavėluoja arba dėl savo kaltės neatvyksta į oro uostą.
Dėl tikslios informacijos apie būtiną atvykimo į oro uostą laiką prašome kreiptis į Jus aptarnaujančią kelionių agentūrą
Nepasinaudojus reguliariųjų skrydžių bendrovės bilietu skrydžiui į priekį, automatiškai anuliuojamas bilietas skrydžiui atgal.
Bagažas
Jei nėra nurodyta kitaip, kiekvienam keleiviui, vyresniam nei 2 metai, nemokamai leidžiama vežtis 20 kg registruoto bagažo ir 5 kg rankinio bagažo. Kūdikiui (keleiviui iki 2 metų amžiaus) priklauso 10 kg nemokamo registruojamo bagažo ir galima vežtis vieną vaikišką vežimėlį. Jeigu keli asmenys daiktus vežasi viename bagaže, vienas bagažas negali viršyti 32 kg. Leistinas nemokamo bagažo svoris priklauso nuo skrydį vykdančios aviakompanijos taisyklių ir yra nurodomas lėktuvo biliete arba kelionės dokumentuose.
Vežantis daugiau bagažo, nei leidžiama, reikia papildomai mokėti už kiekvieną viršsvorio kilogramą. Mokestis už viršsvorio kilogramą priklauso nuo aviakompanijos taisyklių ir skrydžio trukmės.
Rekomenduojama keleiviams vežtis tik kelionei būtiniausius daiktus. Registruojamame bagaže neturėtų būti dužių daiktų, gendančių produktų, pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, komercinių ir asmens dokumentų ir pan. Į orlaivio saloną draudžiama įsinešti šaunamuosius ginklus, jų kopijas, durklus, peilius (tarp jų – ir suvenyrinius), manikiūro rinkinius, žirkles, kitus smailius ar aštriabriaunius ir pavojingus ar pavojingai atrodančius daiktus. Daugelį iš šių daiktų galima vežti orlaiviais kaip krovinį, jeigu jie įpakuoti pagal krovinių vežimo taisykles.
Atkreipiame dėmesį, jog nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES ir Norvegijos, Islandijos bei Šveicarijos oro uostuose įsigaliojusias taisykles rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius kiekius skysčių. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, krepšelį; vienas krepšelis – vienam keleiviui.
UAB „1000myliu“ neatsako už neregistruotą bagažą. Juo turi rūpintis pats keleivis.
Dėmesio! Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, bagažo vežimo sąlygas bei įkainius
viršsvorį.
Nei kelionių organizatorius, nei vežėjas neprisiima atsakomybės dėl valstybės (į kurią vykstama) oficialių institucijų ar tarnybų sprendimų ar veiksmų, susijusių su atitinkamos įrangos leidimu / neleidimu įvežti į šalį ir dėl to patirtų nuostolių.
Dėmesio! Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, bagažo vežimo sąlygas bei įkainius prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje.
Oro transporto vežėjo atsakomybė
Jei Jūsų registruotasis bagažas neatvyksta kartu su Jūsų lėktuvu ar yra sugadinamas, iš karto po skrydžio nedelsdami informuokite atvykimo oro uosto prarasto bagažo skyrių. Jei bagažas vėluoja, gausite pranešimo apie bagažo vėlavimą egzempliorių, jei sugadintas pranešimo apie sugadintą bagažą egzempliorių. Keleivių pervežimo oro transportu sąlygas apibrėžia 1929-ųjų Varšuvos konvencija, atitinkami valstybiniai įstatymai, jų priedai ir papildymai bei kiti teisės aktai. Pareiškimą dėl dingusio ar sugadinto bagažo keleivis privalo pateikti raštu atitinkamos aviakompanijos biure. Pareiškimas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 7 dienas po to, kai dingo bagažas arba buvo atsiimti sugadinti daiktai. Prie pareiškimo turi būti pridėtas iš oro uosto prarasto bagažo skyriaus gautas dokumentas. Vežėjas turi teisę atsisakyti nagrinėti pretenziją dėl dingusio ar sugadinto bagažo, jei pareiškimas pateiktas vėliau kaip per 7 dienas po jo dingimo / sugadinimo ir/ar nepateiktas bagažo dingimą/sugadinimą patvirtinantis dokumentas, gautas iš oro uosto bagažo skyriaus. Vežėjo atsakomybės ribos nurodytos turisto lėktuvo biliete ar su juo pateikiamoje informacijoje. Atsakomybė už keleivio ir bagažo pervežimą tenka aviakompanijai. Prireikus vežėjas be papildomo įspėjimo gali pasinaudoti atsarginiais vežėjais ar lėktuvais, pakeisti lėktuvo tipą ar markę ir pakeisti ar praleisti nurodytas techninio ir / ar tarpinio nusileidimo vietas.
DĖMESIO! Pretenzijas dėl skrydžio atidėjimo, atšaukimo ar atsisakymo vežti, bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo, kai skrydį vykdantis vežėjas yra aviakompanija „Small Planet Airlines“, prašome užpildyti ir pateikti pagal aviakompanijos „Small Planet Airlines“ parengtą formą: elektronine tvarka per pretenzijų pateikimo sistemą, esančią adresu http://claims.smallplanet.aero:8080/public/app/claim-submission?locale=lt.
Atkreipiame dėmesį į tai, kad oro vežėjas turi teisę atsisakyti priimti skristi keleivį, jei keleivio protinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotikų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais oro vežėjo Bendrosiose keleivių ir vežimo sąlygose nurodytais pagrindais. Orlaivyje prašoma elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Pažymėtina tai, jog už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė, o oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patirtus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.
Dėmesio! Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, oro vežėjo Bendrąsias keleivių ir vežimo sąlygas prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje.
Viešbučių kategorijos
Kiekvienoje šalyje viešbučiai klasifikuojami pagal tos šalies nustatytus tam tikrus standartus bei kriterijus. Dažniausiai skiriamos penkios viešbučių kategorijos (žymima simboliais nuo vieno iki penkių). Vertinti gali tarptautinės, valstybinės ar vietos valdžios institucijos, turizmo komisijos, prekybos bendrovės, kelionių katalogų leidėjai, viešbučių savininkai (Aiškinamasis turizmo terminų žodynas, 2009, Vilnius).
Informuojame, kad tos pačios kategorijos viešbučiai ne tik skirtingose šalyse, bet ir toje pačioje šalyje gali skirtis priklausomai nuo viešbučio būklės, viešbučio teritorijos dydžio, personalo paslaugumo, maitinimo pasirinkimo, teikiamų paslaugų spektro. Turizmo paslaugų teikimo sutartyse nurodoma prierašu „Viešbučio oficiali kategorija šalyje: 1/2/3/4/5 žvaigždutės“. Jeigu viešbutis neturi oficialios kategorijos šalyje, prie viešbučio pavadinimo gali būti prierašas HV-1 (1st Class Holiday Village) ir HV-2 (2nd Class Holiday Village). Šio tipo apgyvendinimas gali turėti didesnę teritoriją su vasarnamiais ir / ar vilomis.
Prieš priimdami sprendimą įsigyti tam tikrą viešbutį, siekite gauti kuo daugiau informacijos apie viešbutį tiek tiesiogiai iš kelionių agentūros, kurioje įsigyjate kelionę, tiek iš kitų šaltinių – poilsiautojų atsiliepimų, vertinimų internete, nuotraukų, viešbučio internetinio puslapio ir t. t. Atkreipiame dėmesį į tai, jog UAB „1000myliu” kataloguose ir interneto svetainėje www.1000myliu.lt esančiuose viešbučių aprašymuose gali būti kitos, nei pagal turizmo paslaugų teikimo sutartį užsakyto tipo, viešbučių numerių nuotraukos (gali skirtis kambario apstatymas baldais, spalvinė gama ir / ar reali kambario būklė).
„Ekonominė klasė“ – tai, kataloge arba internetinėje svetainėje „Ekonominės klasės viešbutis“ prierašu pažymėti viešbučiai. Šis žymėjimas paremtas kelionių organizatoriaus objektyviu vertinimu bei turistų atsiliepimais. Šiuose viešbučiuose galimas kambarių, kitų patalpų, baldų ir / arba inventoriaus nusidėvėjimas, žemesnis teikiamų paslaugų lygis, mažesnis jų kiekis, kuklesnis maisto pasirinkimas, vangesnis aptarnaujančio personalo darbas nei įprastai atitinkamą kategoriją turinčiuose viešbučiuose.
Apgyvendinimas
Atvykimo dieną poilsiautojai apgyvendinami viešbučio administracijos nuožiūra laisvuose užsakyto tipo numeriuose. Kambarius su langais į jūros pusę viešbučiai suteikia tik tuomet, kai turistas už tai sumoka nustatytą atskirą priemoką. Kitu atveju toks pageidavimas gali būti patenkintas tik esant galimybei (kaip ir kiti poilsiautojų pageidavimai – gyventi kaimyniniuose numeriuose, tam tikrame korpuse, aukšte ir pan.). Dažniausiai viešbučiai siūlo standartinius dviviečius, taip pat vienviečius numerius. Standartiniuose dviviečiuose numeriuose gali būti viena dvigulė lova arba dvi atskiros viengulės lovos.
Vienviečio numerio kaina asmeniui visuomet yra didesnė nei dviviečio numerio kaina vienam asmeniui. Dažniausiai vienviečiai numeriai pagal kvadratūrą būna mažesni nei dviviečiai numeriai. Asmuo, įsigijęs kelialapį su apgyvendinimu vienviečiame numeryje, gali būti apgyvendintas ir dviviečiame numeryje (jame gyvens tik jis vienas). Tokiu atveju tai nelaikoma sutarties sąlygų pažeidimu.
Taip pat daugelis viešbučių turi ir nestandartinių numerių, tačiau jų kaina visuomet būna aukštesnė nei standartinių. Tai gali būti apartamentai, Suite tipo numeriai, šeimyniniai numeriai, studijos ir vilos.
Įprastai viešbučiuose nėra standartinių triviečių ar keturviečių numerių. Turistui pageidaujant ir užsakius vietą trečiajam ar ketvirtajam asmeniui, standartiniame dviviečiame numeryje pastatoma papildoma sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kitos miegojimui skirtos priemonės. Papildomai pastatomos lovelės ar kitos miegojimui skirtos priemonės tipas parenkamas viešbučio administracijos nuožiūra. Prieš nusprendžiant užsisakyti papildomą sulankstomą lovą ar kitą miegojimui skirtą priemonę, rekomenduojame pasverti turisto (-ų) galimybes praleisti poilsio laiką tokiomis sąlygomis. Pažymėtina, jog kambariai skirti mažesniam turistų skaičiui ir tik turistams pageidaujant jiems gali būti suteikiamos papildomos pristatomos sulankstomos lovos, sofos, sulankstomi foteliai-lovos ar kitos miegojimui skirtos priemonės. Už papildomą mokestį galima išsinuomoti lovelę kūdikiui (kai kurie viešbučiai mokesčio už jas neima).
Pensionai skiriasi nuo ekonominės kategorijos viešbučių dažniausiai tik kambarių skaičiumi ir daug paprastesniu apstatymu. Paprastai pensionuose nėra tradicinės registracijos ir aptarnaujantis personalas gali būti pasiekiamas tik darbo metu.
Villa – atskiras 1–6 kambarių namelis, vieno arba dviejų aukštų, su svetaine, miegamuoju (-aisiais) ir vonios kambariu. Gali būti individualus baseinas, kartais vienu dalijasi kelios vilos. Platesnį Villa apgyvendinimo aprašymą ir jai priklausančią infrastruktūrą bei papildomas paslaugas rasite www.1000myliu.lt viešbučio aprašyme.
Atkreipiame dėmesį, jog į daugelio viešbučių teritoriją yra draudžiama įsinešti mieste ar kur kitur pirktus maisto produktus bei gėrimus. Šių draudimų būtina laikytis. Viešbučio administracijai nusprendus turisto atžvilgiu dėl nurodytų draudimų nesilaikymo ar kitų pažeidimų taikyti atitinkamas poveikio priemones, kelionės organizatorius dėl to neatsako.
Kelionės organizatorius, esant svarbioms priežastims apie kurias nedelsiant informuojamas turistas, turi teisę apgyvendinti turistus kitame tos pačios arba aukštesnės kategorijos viešbutyje visai buvimo šalyje trukmei arba jos daliai. Toks turizmo paslaugos pakeitimas alternatyvia nelaikytinas turizmo paslaugų teikimo sutarties pažeidimu.
UAB „1000myliu“ interneto svetainėje www.1000myliu.lt pateikiamos nuorodos į kai kurių viešbučių interneto svetaines, tačiau informaciją šiose viešbučių svetainėse skelbia ir atnaujina viešbučio administracija. UAB „1000myliu“ neatsako už viešbučio ar kitose interneto svetainėse skelbiamą informaciją. Kai kurių viešbučių, apartamentų ar studijų administracija prašo palikti nustatyto dydžio užstatą (kreditine kortele arba grynaisiais pinigais, priklausomai nuo viešbučio nustatytų taisyklių), kuris grąžinamas išvykimo dieną, jei nėra padaryta žalos viešbučio, apartamentų ar studijos inventoriui. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad vietinės kurortų savivaldos institucijos bet kuriuo metu gali įvesti vadinamąją pagalvės, turisto ar kitą rinkliavą, kurią gali reikėti susimokėti vietoje, t. y. registracijos viešbutyje ar kitu metu. UAB „1000myliu“ neatsako už vietinių savivaldos institucijų ar valstybinės valdžios priimtus sprendimus.
Gyvūnai viešbučio teritorijoje
Norime atkreipti dėmesį, kad dauguma viešbučių yra gamtos prieglobstyje, todėl pasitaiko, kad į viešbučio teritoriją užklysta gyvūnai (šunys, katės, paukščiai, driežai ir t.t.). Iš anksto atsiprašome, jei tai sukeltų Jūsų nepasitenkinimą, tačiau tikimės supratimo, kad tie gyvūnai yra neišvengiama gamtos dalis. Kelionių organizatorius negalėdamas įtakoti gyvūnų patekimo į viešbučio teritoriją neprisiima už tai atsakomybės.
Viešbučio para
Viešbučio paros pradžia yra laikomas laikas nuo 14 iki 18 val., tai priklauso viešbučio administracijos nuožiūrai. Išvykstant apmokėti sąskaitas ir atlaisvinti viešbučio numerį Jūs turite iki 10–12 valandos. Tokia tvarka galioja nepriklausomai nuo to, kad Jūsų atvykimo į viešbutį laikas yra ankstesnis nei laikotarpis nuo 14 iki 18 val., o išvykimo iš jo vėlesnis nei nuo 10 iki 12 val.
Jei yra galimybė, išvykimo iš numerio laikas gali būti pratęstas, tačiau už tai įprastai turistui savarankiškai reikia sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį.
Pervežimo paslauga
Turistams, užsisakiusiems pervežimo paslaugą oro uostas – viešbutis ir/arba viešbutis – oro uostas, UAB „1000myliu“ organizuoja turistų nuvežimą iš oro uosto į viešbutį atvykimo dieną ir/arba – iš viešbučio į oro uostą išvykimo dieną. Vėliausiai dieną prieš skrydį privalu pasitikslinti išvykimo iš viešbučio laiką, kurį rasite viešbučio informaciniame segtuve, arba informacinėje lentoje. Neradus pranešimo apie išvykimo laiką, nedelsiant susisiekite su 1000myliu agentu. Atkreipiame dėmesį, kad dėl kai kurių viešbučių lokacijos transporto priemonė ne visada gali privažiuoti prie visų siūlomų viešbučių ar apartamentų. Tokiu atveju turistai atvežami/paimami iki tam tikros vietos ir kelis šimtus metrų iki/nuo apgyvendinimo vietos gali tekti eiti pėsčiomis.
Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, kad galima pasirinkti pervežimo tipą. Tuo atveju kelionės dokumentuose nurodomas pasirinkto pervežimo oro uostas – viešbutis, viešbutis – oro uostas sutrumpinimas: G – grupinis pervežimas autobusu arba kita transporto priemone pagal nustatytą maršrutą; I – individualus pervežimas mini autobusu, autobusu ar lengvuoju automobiliu tiesiai į viešbutį; VIP – pervežimas pasirinkta transporto priemone tiesiai į viešbutį.
Maitinimas
Viešbučiuose galimi šie maitinimo tipai:
RO (Room Only) – be maitinimo.
BB (Bed & Breakfast) – pusryčiai, arbata, kava, vanduo – nemokamai.
HB (Half Board) – pusryčiai ir vakarienė, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pusryčių metu. Vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
HB+ (Half Board Plus) – pusryčiai ir vakarienė. Viešbutis savo nuožiūra gali teikti tam tikras papildomas paslaugas arba nuolaidas. Dažniausiai vietinės gamybos alkoholiniai ir gaivieji gėrimai pusryčių ir vakarienės metu – nemokamai.
FB (Full Board) – pusryčiai, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pietūs ir vakarienė. Pietų ir vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
FB+ (Full Board Plus) – pusryčiai, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai), pietūs ir vakarienė. Viešbutis savo nuožiūra gali teikti tam tikras papildomas paslaugas arba nuolaidas. Gėrimai pietų ir vakarienės metu (dažniausiai – alus, vynas, vanduo).
SOFT AI – pusryčiai, pietūs, vakarienė ir viešbučio administracijos nuožiūra nustatytu laiku parinkti gėrimai.
AI (All Inclusive) – viskas įskaičiuota: pusryčiai, pietūs ir vakarienė, alkoholiniai ir gaivieji vietinės gamybos gėrimai (dažniausiai nuo 10 val. iki 22 val.). Kuriuose viešbučio baruose galima užsisakyti alkoholinių gėrimų, nustato viešbučio administracija savo nuožiūra. Kai kuriuose viešbučiuose kava, ledai, šviežiai spaustos sultys gali būti už papildomą mokestį.
UAI (Ultra All Inclusive), AI+ (All Inclusive Plus), SAI (Superior All Inclusive), EXTAI (Extended All Inclusive), ELGAI (Elegance All Inclusive), VIPAI (VIP All Inclusive), FSAI (Fame Style All Inclusive), DAI (Deluxe All Inclusive). Kataloge šios sistemos pavadintos AI Luxe (viskas įskaičiuota Luxe) Paprastai AI Luxe prilygsta UAI sistemai, tačiau gėrimų asortimentas bei teikiamos paslaugos kiekviename viešbutyje gali skirtis. Papildomai prie sistemos „viskas įskaičiuota“ poilsiautojai gali gauti kai kuriuos, viešbučio administracijos nustatytus, užsienio gamybos alkoholinius bei gaiviuosius gėrimus ir / arba papildomas paslaugas.
Pastaba: Kiekvienas viešbutis, teikiantis AI (viskas įskaičiuota) paslaugas, pats savarankiškai sprendžia, kokios paslaugos į tai įeina. Dėl viešbučio teikiamo AI (viskas įskaičiuota) paslaugų tikslaus aprašo galima kreiptis į viešbučio administraciją.
Pagal sistemas AI, UAI ir AI Luxe visi gėrimai patiekiami tik kiekiais, skirtais vienkartiniam vartojimui (stiklinėse). Jei norima su savimi pasiimti butelį vyno ar pan., reikia sumokėti papildomai.
Įprastai pusryčiai, pietūs ir vakarienė yra patiekiami buffet arba kitaip vadinamo švediško stalo principu, o kartais gali būti patiekiama ir a la carte arba porcijomis.
Švediškas stalas – tai maisto (dažnai ir gėrimų) pateikimo būdas, kai svečiai patys įsideda maistą, įsipila šaltus ir karštus gėrimus. Paprastai stalas statomas prie sienos arba patalpos viduryje, kad prie jo vienu metu galėtų prieiti daugiau svečių. Švediško stalo etiketas leidžia nesilaikyti patiekalų valgymo eiliškumo, tačiau reikėtų įsidėti tiek, kiek suvalgai. Priklausomai nuo gyventojų skaičiaus viešbutyje (dažniausiai sezono pradžioje bei pabaigoje), švediškas stalas gali būti pakeistas kitu aptarnavimo būdu, pvz., maistas gali būti dalinamas porcijomis.
A la carte – maisto pasirinkimas restorane pagal pateiktą valgiaraštį. Dažniausiai viešbučiuose, turinčiuose a la carte restoranus, vakarienei vietą reikia užsisakyti iš anksto (bent prieš 1 dieną). Laikotarpį, prieš kurį būtina užsisakyti vietą, nustato viešbučio administracija. Pagal viešbučio administracijos nustatytas taisykles, a la carte restorane maitinimas gali būti įskaičiuotas į kainą (pvz., viena vakarienė viešnagės viešbutyje metu) arba už papildomą mokestį.
Maitinimo suteikimo tvarką bei valgiaraštį nustato viešbučio administracija. Jeigu iš viešbučio išvykstate anksti rytą arba grįžtate vėlai vakare, dėl ankstyvų pusryčių ar vėlyvos vakarienės maisto prekių paruošimo (atskirais atvejais – už papildomą mokestį) prašome kreiptis tiesiogiai į viešbučio administraciją. Jų paruošimo tvarka bei valgiaraštis nustatoma viešbučio administracijos nuožiūra.
Maitinimas lėktuve
Skrydžių į Turkiją metu maitinimas orlaiviuose į kainą neįskaičiuotas – užkandžius, gėrimus ir pan. galite užsisakyti skrydžio metu iš orlaivio meniu
Dėmesio! Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, informaciją apie maitinimą lėktuve prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje.
Gydytojo paslaugos
Vykstant į kelionę rekomenduojama draustis sveikatos draudimu bei atidžiai susipažinti su draudimo polise pateiktomis taisyklėmis. Nutikus draudiminiam įvykiui, skambinkite telefonais, kurie nurodyti Jūsų draudimo polise. Apie tai informuokite ir 1000myliu agentą.
Jeigu kreipsitės į viešbučio registratūrą, būtina žinoti, kad viešbučio gydytojo paslaugos – mokamos. Atgauti pinigus iš draudimo kompanijos galėsite tik tuo atveju, jei pasiimsite visus gydytojo išrašus (sąlygos nurodomos draudimo polise) – mokėjimo kvitą, ligos diagnozės išrašą, patvirtintą gydytojo antspaudu, parašu bei parašytą ant firminio gydytojo kabineto blanko.
Rekomendacijos dėl saugumo priemonių kelionės metu
Visiems turistams rekomenduojame kelionės metu imtis visų būtinų saugumo priemonių savo turto apsaugojimui nuo vagysčių – kelionės metu būti budriems ir atidiems ir, be kita ko, drausti savo kelionę įsigyjant bagažo draudimą.
Turistams, gyvenantiems viešbučiuose, rekomenduojame naudotis viešbučio numeryje arba registratūroje esančiais seifais. Visus vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus rekomenduotina laikyti išimtinai seife, nes įprastai nei viešbučio administracija, nei kelionių organizatorius neatsako už kambaryje paliktus daiktus. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį. Viešbutyje nesant seifų, rekomenduojame vertingų daiktų, dokumentų bei pinigų nepalikti kambaryje ir laikyti prie savęs.
Turistams, vykstantiems į ekskursijas, rekomenduojame nepalikti autobuse savo daiktų, nes įprastai nei pervežimą vykdantis subjektas, nei kelionių organizatorius neatsako už autobuse be priežiūros paliktus daiktus. Ekskursijų metu prašome vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus laikyti prie savęs, atidžiai juos saugoti, ypač didelio susibūrimo vietose, nepalikti daiktų be priežiūros.
Įvykus vagystei, prašome nedelsiant apie tai pranešti kelionių organizatoriaus atstovui, draudimo kompanijai draudimo polise nurodytu telefono numeriu (jeigu esate apsidraudę kelionių draudimu nuo turto praradimo) bei kreiptis į policiją.
Mini baras
Viešbučių numeriuose dažnai būna mini baras, kuris užpildomas įvairiais gaiviaisiais ir alkoholiniais gėrimais bei užkandžiais (traškučiais, riešutais, šokoladukais ir kt.). Dažniausiai visa tai yra už papildomą mokestį. Gėrimų ir užkandžių kainyną galima rasti šalia mini baro. Žemesnės kategorijos viešbučiuose mini šaldytuvas gali būti užpildomas tik pageidaujant poilsiautojui.
Neretai žemesnės kategorijos viešbučiai mini barą užpildo gėrimais tik poilsiautojui paprašius registratūroje arba jame būna tik mineralinis vanduo ir / arba gaivieji gėrimai. Vidutinės kategorijos viešbučiai kambariuose įrengia ir tuščius mini barus, kurie gali būti naudojami kaip šaldytuvai (nepažeidžiant viešbučių vidaus taisyklių).
Už mini baro paslaugas paprastai atsiskaitoma išsiregistruojant iš viešbučio.
Oro kondicionieriai
Viešbučiuose oro kondicionieriai būna dviejų tipų: centrinis arba individualus. Centrinis oro kondicionierius valdomas viešbučio administracijos nuožiūra, dažniausiai jis gali veikti tik tam tikromis valandomis arba gali būti įjungiamas kelis kartus per parą. Žmonėms, kurie sunkiai pakelia karštį, tokio kondicionavimo gali ir nepakakti. Individualų oro kondicionierių kiekvienas poilsiautojas kambaryje gali reguliuoti savo nuožiūra. Poilsiautojams išėjus iš kambario, kondicionieriai dažniausiai automatiškai išsijungia.
Kondicionieriai viešbučiuose veikia pagal viešbučio administracijos nustatytą grafiką, priklausomai nuo oro sąlygų ir kitų objektyvių priežasčių. Kiekvienas viešbutis savo nuožiūra nustato ir jų veikimo sezono pradžią, ir pabaigą.
Elektros srovė
Paprastai 220 V elektros įtampa, tačiau gali pasitaikyti ir 125 V. Dažniausiai tai nurodoma instrukcijose vonioje.
Vanduo
Nerekomenduojama gerti vandens iš vandentiekio (tai gali būti pavojinga). Geriamojo vandens galite nusipirkti bet kurioje parduotuvėje ar viešbutyje. Valyti dantis bei plauti vaisius taip pat rekomenduojama parduotuvėje ar viešbutyje pirktu vandeniu. Nepatariama pirkti pilstomų gaiviųjų gėrimų bei gėrimų iš gatvės prekeivių.
Triukšmas
Kai kurie UAB „1000myliu“ siūlomi viešbučiai yra triukšmingose kurortų vietose, netoli naktinių klubų ir diskotekų, judrių gatvių, miestų centrų. Už triukšmą ne viešbučio teritorijoje viešbučio administracija neatsako. Todėl norintiems ramaus poilsio, renkantis viešbutį, rekomenduojame atkreipti dėmesį, kokioje vietoje jis yra. Taip pat, siekdami tinkamai užtikrinti Jūsų poreikius, siūlome tiksliai savo pageidavimus išreikšti Jus aptarnaujančios kelionės agentūros atstovams prieš renkantis kelionę.
Kai kuriose gyvenamosiose zonose gali vykti statybos darbai, kurių eiga priklauso ne nuo kelionių organizatoriaus ar Jūsų pasirinkto viešbučio administracijos, bet nuo municipaliteto, verslo subjektų ir kt. Dėl tokių statybų, jų keliamo triukšmo ir nepatogumų nei kelionės organizatorius, nei viešbučio administracija neatsako.
Baseinas
Viešbučiuose būna įrengti atvirieji ir / arba uždarieji baseinai. Baseinuose leidžiama maudytis tik šviesiu paros metu arba viešbučio nustatytomis valandomis. Uždarųjų / atvirųjų baseinų šildymo tvarka ir laikas, atsižvelgiant į sezono pradžią ir pabaigą, priklauso viešbučio administracijos nuožiūrai.
Paslaugos viešbučiuose sezono pradžioje ir pabaigoje
Priklausomai nuo oro sąlygų kurorte bei gyventojų skaičiaus viešbutyje, sezono pradžioje (kovo–gegužės mėn.) bei pabaigoje (spalio–lapkričio mėn.) viešbučių teritorijose gali būti neteikiamos kai kurios paslaugos, pvz., gali neveikti atvirieji baseinai, kai kurie lauko restoranai, barai bei kavinės, vandens kalneliai, gali vykti paplūdimio tvarkymo darbai, nevykti pramoginiai renginiai po atviru dangumi ir pan. Siūlomų paslaugų spektrą, trukmę bei laiką nustato viešbučių administracija (savo nuožiūra). Taip pat viešbučių administracija pasilieka teisę savo nuožiūra keisti sutartyje numatytas sezono pradžios / pabaigos datas bei mokamų / nemokamų paslaugų apimtį.
Daugiau informacijos
Prieš išvykdami į užsienio valstybes, daugiau informacijos, rekomendacinio pobūdžio patarimų apie pasirinktą šalį galite rasti Užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt.
Taip pat patariame atidžiai išsistudijuoti Valstybinio turizmo departamento interneto svetainėje www.tourism.lt (skyrelis – „Kelionių formalumai“) turistams skirtą informaciją.
Vykstantiems poilsiauti į užsienio valstybes siūlome apsilankyti ir interneto svetainėje http://finance.yahoo.com/currency, kurioje galima sužinoti pasaulio valstybių valiutų kursus bei paskaičiuoti jų santykį.
Atstumas iki jūros
Paprastai atstumas iki paplūdimio nusakomas metrais. Atstumas skaičiuojamas nuo artimiausio viešbučio teritorijos taško iki jūros (gali būti, kad pvz., nuo vieno viešbučio korpuso reikės paėjėti 100 metrų, nuo kito – 500 metrų ir daugiau). Pažymėtina, kad dėl infrastruktūros vystymo bei statybų kurortuose gali keistis atstumai iki paplūdimio, miesto centro, oro uosto ar kitų objektų.
Ant jūros kranto
Viešbučio, esančio ant jūros kranto, teritorija dažniausiai yra neatskirta nuo paplūdimio, bet pažymėtina, kad galimi atvejai, kai tarp viešbučio teritorijos ir paplūdimio yra promenada. Galimi atvejai, kai viešbutis įsikūręs ant jūros kranto, tačiau dalis teritorijos arba kai kurie korpusai yra per kelią nuo paplūdimio arba pirmoje linijoje. Taip pat viešbučiai, esantys ant jūros kranto, nebūtinai turės ir paplūdimį šalia viešbučio, kadangi gali būti, kad viešbutis įkurtas ant jūros kranto, tačiau ant uolos, prie kurios nėra paplūdimio. Į iškilusius papildomus klausimus Jums padės atsakyti Jūsų kelionių agentas.
Pirma linija (nuo paplūdimio)
Šis statusas nusako, kad tarp paplūdimio ir viešbučio nėra kitų pastatų, bet gali būti kelias. Galimi atvejai, kai viešbutis įsikūręs pirmoje linijoje, tačiau dalis viešbučio teritorijos arba kai kurie korpusai įsikūrę ir ant jūros kranto. Į iškilusius papildomus klausimus Jums padės atsakyti Jūsų kelionių agentas.
Antra linija (nuo paplūdimio)
Antroje linijoje esantys viešbučiai – tai viešbučiai, kuriuos nuo paplūdimio gali skirti ne vienas kelias ar pastatas, tačiau savo privalumais viešbučiai nebūtinai nusileidžia pirmoje linijoje esantiems viešbučiams. Daugelis aukštesnės kategorijos viešbučių, esančių pirmoje linijoje, turi savo „filialą“ antroje linijoje. Tokiu atveju poilsiautojai, atostogaujantys antroje linijoje nuo jūros esančiame viešbutyje, kartais gali naudotis visa pirmoje linijoje esančio viešbučio infrastruktūra.
Miesto / privatus paplūdimys
Miesto paplūdimiu gali naudotis visi norintys: turistai ir vietiniai gyventojai. Kai kuriose šalyse (pavyzdžiui, Turkijoje, Graikijoje, Ispanijoje) beveik visi paplūdimiai yra miesto. Jie taip pat prižiūrimi, juose veikia barai ir restoranai, tačiau už gultus, paplūdimio rankšluosčius ir skėčius reikia mokėti papildomai. Tiesa, kartais viešbučių savininkai moka už savo turistus, tada paplūdimio paslaugų kaina įskaičiuojama į gyvenimo šiame viešbutyje kainą. Kadangi šie paplūdimiai priklauso miestui, juose tvarką palaiko ir prižiūri ne viešbučio tarnautojai, o municipaliteto darbuotojai. Nei kelionės organizatorius, nei viešbučio administracija neatsako už šių viešųjų paplūdimių tvarką.
Privatus paplūdimys – tai viešbučio savininko išpirkta (ar nuomojama) ir savo nuožiūra įrengta turistams paplūdimio juostos dalis. Čia už gultus ir skėčius įprastai mokėti nereikia.
Vaikų klubas
Viešbutyje dirbanti komanda nuo ryto iki vakaro organizuoja vaikams konkursus, žaidimus, varžybas ir ugdymo programas. Įprastai vaikų klubai veikia nuo 10 val. iki 18 val., vėliau vaikai kviečiami į kino salę pasižiūrėti animacinių filmų arba pašokti vaikų diskotekoje. Jei vaikas nuspręs palikti pasilinksminimo vietą, jis bus nuvestas pas tėvus. Vaikų klubai veikia ištisą sezoną, tačiau 3–4 žvaigždučių viešbučiai juos gali organizuoti tik aukštojo sezono metu (liepą – rugpjūtį). Kartais už vaikų klubą tenka mokėti papildomai.
Įprastas į klubą priimamų vaikų amžius – nuo 4 iki 12 metų, tačiau kai kurie viešbučiai nustato kitokias amžiaus grupes: nuo 4 iki 10 metų arba nuo 6 iki 12 metų. Atskiri viešbučiai vaikų klubus skirsto į dvi arba tris amžiaus grupes, pavyzdžiui, nuo 3 iki 6 metų, nuo 7 iki 10 metų ir nuo 11 iki 14 metų, ir tada sudaro programas, kurios būtų įdomios kiekvienai amžiaus grupei. Amžiaus ribos nustatytos tam, kad būtų aiškesnės programos.
Problemų gali kilti su visiškai mažais vaikais, kurie greitai pavargsta. Tokiais atvejais „animatoriai“ pataria užsisakyti auklės paslaugas. Auklės paslaugos užsakomos pagal atskirą pageidavimą už papildomą mokestį. Personalas, dirbantis vaikų klubuose, ir auklės dažniausiai kalba rusų, anglų arba vokiečių kalbomis.
„Room service“ (aptarnavimas kambariuose)
Įprastai viešbučio numeryje yra meniu su kainomis prekių ir paslaugų, kurias galima užsisakyti į kambarį. Ir nesvarbu, ar tai bus mažas sumuštinis su gėrimu, ar prabangi vakarienė su šampanu, užsakymą Jums pristatys į numerį. Be maisto, galima užsisakyti ir masažuotojo, kosmetologo paslaugas ir pan. Tereikia paskambinti nurodytu telefonu ir išreikšti savo pageidavimus.
Nepamirškite, kad visos numeriuose teikiamos paslaugos yra 10–15 procentų brangesnės, be to, pagal konkrečios šalies papročius, rekomenduojami arbatpinigiai. Kai kuriuose viešbučiuose aptarnavimas numeriuose baigiasi 19 val. arba gali trukti iki 2 val. nakties, tačiau aukščiausios klasės viešbučiuose šios paslaugos teikiamos visą parą.
Apgyvendinimo tipas
Viešbučių numeriai būna skirtingi, pagrindiniai jų parametrai nusakomi specialiais trumpiniais:
DBL / TWIN (Double Room / Twin Room) – dvivietis numeris su viena dviviete lova arba su dviem atskiromis vienvietėmis lovomis.
DBL+EXB (Double Room With Extra Bed) – dvivietis numeris su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena papildoma vienviete lova (tai gali būti sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kita miegojimui skirtos priemonė). Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė / siauresnė, todėl 3-iajam asmeniui taikoma žemesnė kaina nei vienam asmeniui DBL numeryje.
DBL+EXB+CHD (Double Room With Extra Bed And 1 Child) – dvivietis numeris su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena papildoma vienviete lova (tai gali būti sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kita miegojimui skirtos priemonė). Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė / siauresnė. Taip pat viešbučio administracija numato, kad vaikas gali miegoti su suaugusiaisiais. Todėl 3-iajam asmeniui ir vaikui taikoma žemesnė kaina nei vienam asmeniui DBL numeryje.
TRPL (Triple Room) – numeris trims, įprastai su trimis atskiromis vienvietėmis lovomis, bet gali būti ir su viena dvigule ir viena viengule lova.
TRPL+2CHD (Triple Room And 2 Children) – numeris trims, įprastai su trimis atskiromis vienvietėmis lovomis ir viena papildoma pristatoma lova, bet gali būti ir su viena dvigule ir viena atskira viengule lova. Dažniausiai dėl vietos stokos tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 3 arba 4 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vienas iš dviejų vaikų gali miegoti su suaugusiaisiais. Dėl lovų kiekio ir tipo sprendžia viešbučio administracija savo nuožiūra.
SGL (Single Room) – vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik jame apgyvendinamas vienas žmogus. Kainuoja visuomet brangiau nei viena vieta DBL numeryje.
SGL+CHD (Singe Room And 1 Child) – vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik numeris gali būti mažesnis nei standartinis dvivietis numeris.
DBL+CHD (Double Room And 1 Child) – standartinis (jei prie viešbučio pavadinimo nenurodyta kitokia numerio kategorija) dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis. Dažniausiai dėl vietos stokos tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vaikas gali miegoti su suaugusiaisiais. Išimtiniais atvejais, esant pakankamai erdvės numeryje, pastatoma papildoma sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kitos miegojimui skirtos priemonės.
DBL+2CHD (Double Room And 2 Children) – standartinis (jei prie viešbučio pavadinimo nenurodyta kitokia numerio kategorija) dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis bei dar viena papildoma lova. Dažniausiai dėl vietos stokos tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 arba 3 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vienas iš dviejų vaikų gali miegoti su suaugusiaisiais.
4PAX – standartinis (jei prie viešbučio pavadinimo nenurodyta kitokia numerio kategorija) dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis bei dar dviem papildomomis lovomis. Dažniausiai dėl vietos stokos tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 4 lovos, bet dvi iš jų gali būti sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis–lova ar kitos miegojimui skirtos priemonės. Papildomai pastatomos lovos ar kitos miegojimui skirtos priemonės tipas parenkamas viešbučio administracijos nuožiūra.
Numerių kategorijos
R.O.H. (Run Of The House) arba Promo – tai gali būti bet kurio tipo numeris užsakytame viešbutyje. Tikslus numerio tipas sužinomas tik atvykus į viešbutį. Numerio tipas priskiriamas viešbučio administracijos nuožiūra.
Economy Room – tai gali būti bet kurio tipo ekonominei klasei priskirtas numeris užsakytame viešbutyje. Paprastai tai pats kukliausias ir paprasčiausias iš viešbutyje esamų numerių. Numeris priskiriamas viešbučio administracijos nuožiūra tik atvykus į viešbutį.
Standard Room – pats paprasčiausias numeris, lyg atskaitos taškas. Jame būtinai bus lovos ir vonios kambarys, o interjeras ir techninės charakteristikos priklauso nuo viešbučio lygio.
Low Cost Room – pats paprasčiausias numeris , lyg atskaitos taškas, esantis apatiniame viešbučio aukšte. Jame būtinai bus lovos ir vonios kambarys, o interjeras ir techninės charakteristikos priklauso nuo viešbučio lygio.
Family Room – šeimyninis numeris, du gretimi kambariai (pagal dydį – pusantro), kiekviename iš jų įprastai stovi dvi lovos (vaikų kambaryje lovelė gali būti dviejų aukštų). Prieš rezervuojant vertėtų pasitikslinti, ar kambariai yra atskirti durimis ar didele ertme, ar tai yra vientisa erdvė be pertvarų. Įprastai jis kainuoja apie 30 procentų brangiau nei standartinis numeris, kuriame pastatomos dvi papildomos lovelės.
Family Friendly Room – R.O.H. (Run Of The House) arba Promo tai gali būti bet kurio tipo numeris užsakytame viešbutyje. Tikslus numerio tipas sužinomas tik atvykus į viešbutį. Numerio tipas priskiriamas viešbučio administracijos nuožiūra.
Executive Room – erdvus numeris verslo žmonėms, padalintas į dvi zonas: miegamąją ir darbo. Dažniausiai juose būna fakso aparatas bei internetas.
Junior Suite – kambario plotas, palyginti su standartiniu kambariu – didesnis, padalintas į dvi zonas: miegamąją ir svetainės, kurios kartais atskiriamos dekoratyvine užuolaida, o kartais – tik grindų lygiu. Baldai čia geresni nei standartiniuose numeriuose, aptarnavimas – taip pat. Jie dažniausiai būna 5 žvaigždučių, rečiau 4 žvaigždučių viešbučiuose ir kainuoja apie 30 procentų brangiau nei standartiniai numeriai.
Suite – dar vienas geresnių numerių tipas. Tai erdvus dviejų kambarių numeris (nors kambariai gali būti atskirti tik simboline arka), puikiai įrengtas, jame gausu baldų, dažnai su dviem vonios kambariais (tačiau, jei yra tik vienas vonios kambarys, gali būti ir vonia, ir dušo kabina arba, pavyzdžiui, dvi kriauklės). Šiuose numeriuose atvykimo dieną svečius neretai pasitinka su vynu ir vaisiais. Toks numeris kainuos apie 50 procentų brangiau nei standartinis numeris.
Deluxe Suite, Excellence Suite – dar vienas Suite numerių laiptelis. Čia kambarių – du arba trys, tačiau jie didesni. Dažniausiai yra ir sūkurinė vonia, didžiulė terasa arba balkonas. Šis numeris kainuoja beveik dvigubai brangiau nei standartinis numeris.
King Suite, Presidential Suite – pati aukščiausia Suite tipo numerių klasė. Dažniausiai šiuose numeriuose būna du miegamieji, svetainė, darbo kabinetas, du vonios kambariai, nemokamas vynas ir vaisiai kambaryje. Baldai čia – išskirtiniai, kadangi tokiuose numeriuose paprasti poilsiautojai neapsistoja. Šalia dažniausiai būna numeris apsaugai. Už poilsį tokiame numeryje dažniausiai teks sumokėti mažiausiai tris kartus brangiau nei standartiniame.
Villa – atskiras 3–6 kambarių namelis, vieno arba dviejų aukštų, su didele svetaine, puikiai įrengtais miegamaisiais ir keliais vonios kambariais. Gali būti individualus baseinas, kartais vienu dalijasi kelios vilos. Geruose 5 žvaigždučių viešbučiuose vilų svečiams veikia atskiras restoranas, klientai gali naudotis personalo elektromobiliais, o kartais ir asmeninio liokajaus paslaugomis. Į VIP paplūdimius kas pusę valandos atnešama vaisių, šampano, rankšluosčių. Už tokią vilą reikės sumokėti tris kartus brangiau nei už vieną ar kelis standartinius numerius (priklausomai nuo gyvenančiųjų viloje skaičiaus).
Apartamentai – paprastas buto tipo numeris, kuriame gali būti nuo vieno iki trijų miegamųjų kambarių, atskira svetainė, sujungta su virtuvėle, ir vonios kambarys. Viename miegamajame įprastai gali miegoti 2 žmonės. Interjeras, techninės charakteristikos bei virtuvėlės įranga priklauso nuo viešbučio lygio.
Studio – standartinio tipo numeris, padalintas į dvi zonas: miegamąją ir svetainės, sujungtą su virtuvėlės kampeliu. Priklausomai nuo viešbučio, virtuvėlėse gali būti indų ir stalo įrankių.
Vaizdas pro langą
Sea View – numeris su vaizdu į jūrą. Vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis (dalinis), kai viešbutis stovi šonu į jūrą ir jūra matoma tik išėjus į balkoną ar žvilgtelėjus šonu pro langą. Už numerį su vaizdu į jūrą paprastai imama priemoka.
Sea Side View – numeris su vaizdu į jūros pusę. Dažnai tokiuose numeriuose tiesioginio vaizdo į jūrą nėra, jį gali užstoti pastatai ar augmenija.
Garden View – numeris su vaizdu į sodą arba vidinę viešbučio teritoriją, kurioje žaliuoja įvairūs augalai. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad kartais viešbučio administracija taip įvardina numerius su vaizdu į priešingą nuo jūros pusę, o pro langus gali matytis tiesiog viešbučio teritorija, kurioje nebūtinai bus žaliuojantys sodai. Kainuoja pigiau nei numeris su vaizdu į jūrą.
Mountain View – numeris su vaizdu į kalnus. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad kartais viešbučio administracija taip įvardina numerius su vaizdu į priešingą nuo jūros pusę, o pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai. Kainuoja pigiau nei kambarys su vaizdu į jūrą ir dažniausiai pigiau nei su vaizdu į sodą.
Pool View – numeris su vaizdu į baseiną. Itin retai išskiriamas kaip atskira rūšis.
Back View – numeris su vaizdu į gatvę arba kiemą.
Front View – numeris pirmoje viešbučio pastatų linijoje, bet nebūtinai su tiesioginiu vaizdu į jūrą.
NAUDINGA INFORMACIJA
Kada vyktį į Turkiją?
Vidutinė temperatūra °C | Gegužė | Birželis | Liepa | Rugpjūtis | Rugsėjis | Spalis |
Oras | 26 | 30 | 34 | 34 | 30 | 25 |
Vanduo | 19 | 21 | 24 | 24 | 23 | 22 |
Jau ankstyvas pavasaris – nuo balandžio iki gegužės – Jus lepins maloniai šiltu oru ir margaspalviais pavasariniais žiedais. Tai puikus metas atgauti jėgas po lietuviškos žiemos ir leistis į pažintinius maršrutus. Tačiau atminkite – jei mėgstate maudynes, teks dar palūkėti – vanduo jūroje bus vėsus, maloniai vėsus.
Nuo birželio iki rugpjūčio Viduržemio jūros vanduo toks, kad nesinorės iš jo išlipti, nes sausumoje kepins kaitri saulė. Liepą ir rugpjūtį temperatūra gali pasiekti mums ekstremalius 45 °C, tad greičiausiai leistis į pažintines keliones nesinorės. Turkiška vasara ideali paplūdimių mėgėjams.
Rugsėjis ir netgi spalis – tiesiog idealus metas šiauriečiams – aksominis švelnus, šiltas (ne per karštas) oras, dar vis lepinanti norinčius įdegti saulė, o vanduo vasariškai šiltas. Tokiu oru malonu keliauti ir vartytis paplūdimyje. O kur dar granatų, apelsinų, figų ir kitų gėrybių derlius, pūpsantis ant turgaus prekystalių.
Ypač šiltas ruduo Antalijos regione, o Vakarinę pakrantę ruduo aplanko anksčiau.
Atvykus į viešbutį
Registratūroje Jums teks užpildyti registracijos kortelę. Kartu su užpildyta kortele registratūros darbuotojui teks pateikti kelionės dokumentą (voucher) ir asmens dokumentą. Asmens dokumentą nukopijuos ir grąžins Jums. Apgyvendinimas viešbučių kambariuose vyksta po 14:00–15:00.
Saugokite gautą kambario raktą ir rankšluosčių išdavimo kortelę. Įsikūrę kambaryje susipažinkite su viešbučio informacija, atkreipkite dėmesį, kokios paslaugos yra mokamos ir kiek jos kainuoja.
Susitikimas su kelionės atstovais
Susitikimo laiką bei vietą Jums praneš iš oro uosto į viešbutį lydintis atstovas
Prieš išvykstant namo
Registratūroje pasiteiraukite, ar neturite neapmokėtų sąskaitų už papildomas paslaugas (mini barą, telefoną ir pan.). Paskutinį atostogų vakarą pasitikslinkite išvykimo iš viešbučio ir skrydžio laiką
Laikas
Turkija, kaip ir Lietuva, priskiriama GMT+2 laiko juostai. Tai reiškia, kad laikas šiose šalyse nesiskiria. Kaip ir visoje Europoje, Turkijoje yra vasaros ir žiemos laikas.
Pinigai
Turkijos valiuta – turkiška lira (TRY). Daug įstaigų priima pagrindinę užsienio valiutą (eurus ir JAV dolerius), tačiau reikėtų turėti ir pakankamai turkiškų lirų. Neturėtų kilti sunkumų atsiskaitant kreditine kortele.
Beveik visuose miestuose yra valiutų keityklos, kuriose siūlomi geriausi užsienio valiutų kursai. Viešbučiuose, kai kuriose parduotuvėse ir kitose mažmeninėse prekyvietėse pinigai pirkėjams keičiami, bet nepalankiu kursu. Jei deratės dėl prekės, prisiminkite, kad atsiskaitymas užsienio valiuta priimtinas, gal net pageidaujamas, ir palankus deryboms. Visada paranku turėti su savimi šiek tiek užsienio valiutos.
Vaistinėlė
Prieš išvykdami pasirūpinkite pirmosios pagalbos vaistinėle. Joje turėtų būti medikamentų, padėsiančių nesunkiai sunegalavus. Vaistinėlėje rekomenduojame turėti skausmą malšinančių, skrandžio negalavimus gydančių vaistų, taip pat vaistų nuo jūros ligos ar supimo, priemonės nuo vabzdžių įkandimų, pleistrų, akių lašų, dezinfekuojančių priemonių. O svarbiausia, nepamirškite apsauginio kremo nuo saulės ir kremo po saulės vonių. Pirmomis atostogų dienomis primygtinai rekomenduojame naudoti apsauginius kremus nuo saulės, ypač atidžiai šiomis priemonėmis ištepkite vaikus.
Medicininė pagalba
Turkijoje medicininė pagalba mokama. Įvykus draudiminiam įvykiui būtinai susisiekite su savo draudimo kompanija draudimo polise nurodytu telefonu. Tik informavus draudimo kompaniją Jums bus suteikta nemokama medicininė pagalba (arba mokama pagalba, kurios išlaidas vėliau kompensuos draudimo kompanija). Prašome atidžiai susipažinti su draudimo polisu bei atkreipti dėmesį į nedraudiminius įvykius, kurių draudimo polisas nepadengia.
Parduotuvės
Parduotuvėse nustatyto konkretaus darbo grafiko dažniausiai nėra. Sezono metu dauguma parduotuvių dirba iki vėlyvo vakaro. Nedidelėse parduotuvėse perkant prekę priimta derėtis, taip pat galima derėtis turguje, odinių drabužių prekybos centruose bei su taksi vairuotojais.
Religija
99 % – musulmonai.
Lauktuvės
Nesukite nosies nuo neišvaizdžiai atrodančio naminio alyvuogių aliejaus muilo. Atrodo gal ir neprašmatniai, bet praustis su juo tikras malonumas. Taip pat į lauktuvių krepšelį įsidėkite ir kitos turkiškos kosmetikos, gaminamos iš to pačio alyvuogių aliejaus ar rožių vandens. Puikus praktiškas suvenyras bus kūno šveitimo pirštinė iš šiurkštaus audinio, kuria taip energingai darbuojamasi hamame. Turguje paieškokite ir natūralių, jūroje „sužvejotų“ kempinių. Jos labai švelnios ir malonios, puikiai tarnaus ir papuoš vonios kambarį.
Tokios juvelyrinių parduotuvėlių gausos daugiau niekur neregėjome. Sunku praeiti pro auksu ir sidabru blizgančias vitrinas. O kur dar pusbrangių akmenų prekystaliai su turkiškos jūros mėlį primenančiais turkio akmenukais… Papuošalą, primenantį nuostabias atostogas, čia ras kiekvienas pagal savo skonį ir… piniginės storį.
Taip pat sunku praeiti ir pro visomis įmanomomis spalvomis šviečiančias šilko ir kašmyro šalių rietuves. Plonyčiai, švelnučiai, didžiuliai, kad net galima susivynioti nuo galvos iki kojų, puikiai saugos ne tik vėsesniais vakarais Turkijos pajūryje, bet ir šildys lietuvišką rudenį.
Kilimai, kilimėliai, staltiesėlės audžiamos čia pat, parduotuvių vitrinose. Jų smulkūs, subtilūs raštai užburia, norisi nusipirkti visus. Norus apriboja tik leidžiamo bagažo svoris. Atkreipkite dėmesį ir smulkiąją tekstilę – ji taip pat nuostabi.
Ne vienas iš Turkijos grįžta papildęs savo garderobą odiniu drabužiu ar bent rankine. Turkija – viena didžiausių odos perdirbėjų, tad užsukti į vietinių gamintojų parduotuves tikrai verta – sutaupysite nemenką sumą.
Likusį tuščią lagaminų tūrį užpildykite turkiškais saldumynais – jų niekada nebūna per daug!
Ko negalima išvežti iš šalies
Iš Turkijos draudžiama išvežti antikinius daiktus. Brangius juvelyrinius dirbinius ir brangenybes privalėsite deklaruoti. Išsiveždami naujus kilimus turėsite pateikti pirkimo čekį, o išsiveždami senovinius daiktus – specialų Muziejų valdybos išduotą sertifikatą. Mineralus išsivežti galėsite tik su specialiu Centrinės kalnakasybos valdybos leidimu.
Transportas
Kurortuose yra vietinis transportas – dolmušai (maršrutiniai mini autobusiukai), kurie važinėja nustatytu maršrutu ir sustoja keleiviams pageidaujant. Važiavimo dolmušu mieste (kurorte) kaina apie 1–5 turkiškos liros žmogui (priklausomai nuo maršruto). Taip pat Turkijos kurortuose patogu naudotis taksi paslaugomis, tačiau ši paslauga nėra labai pigi (1 km – apie 1 eurą). Automobilių nuoma 1 parai kainuoja nuo 30 iki 120 eurų. Benzinas šioje šalyje brangus – litras kainuoja apie 1,7 euro.
Arbatpinigiai
Turkijoje įprasta palikti arbatpinigių baruose, restoranuose, viešbučių kambarinėms, nešikams ir gidams. Netgi vairuotojai šalia bus pasidėję krepšelį, tikėdamiesi arbatpinigių. Duoti jų nebūtina, bet pageidautina.
Rekomenduojame
Negerkite vandens iš čiaupo, įsigykite mineralinio vandens.
Pinigus, brangius daiktus ir dokumentus laikykite kambariuose įrengtame seife.
Išeidami iš viešbučio, raktą palikite registratūroje. Jei pametėte raktą, nedelsdami apie tai praneškite registratūros darbuotojui.
Nepokštaukite
Turkai labai myli ir gerbia savo šalies įkūrėją Kemalį Ataturką bei savo valstybę. Nepokštaukite šia tema, nes pokštas gali būti palaikytas nepagarbiu, o jus už K. Ataturko įžeidimą gali nuteisti kalėti 3 metams, o už nepagarbą Turkijos valstybei, parlamentui ar Turkijos tautai – net iki 6 metų.
Būkite kantrūs
Mums, santūriems lietuviams, įkyrus ir atkaklus turkų prekeivių dėmesys atrodo nemandagus ir labai erzinantis. Dauguma keliautojų skundžiasi, kad negali net ramiai pasivaikščioti vieno ar kito miestuko gatvėmis. O merginos ir moterys stebisi, kaip gali pirmą kartą matomas turkas prisipažinti meilėje. Taip, toks dėmesys vargina, bet apsišarvuokite kantrybe ir stenkitės nekreipti į tai dėmesio. Šių įkyrių turkų tikslas – kuo daugiau parduoti ir sezono metu užsidirbti visiems metams.
Gerbkite tradicijas
Ekskursijų metu, ypač lankydami religinius objektus, mečetes, dėvėkite ilgas kelnes, sijonus, nevilkėkite palaidinių su petnešėlėmis. Tęsiant aprangos temą būtina paminėti, kad su sportiniais ar paplūdimio rūbais į aukštesnės klasės viešbučio restoraną galite būti ir neįleisti – paisykite viešbučio etiketo.
NAUDINGI KONTAKTAI
Lietuvos Respublikos ambasada Turkijos Respublikoje
Darbo laikas I–V 8:00–17:00 (išskyrus švenčių dienas)
Pietų pertrauka 12:00–13:00
Tel. +90 312 447 07 66
Pasibaigus atstovybės darbo laikui, poilsio ir švenčių dienomis nelaimingų atsitikimų ar kitais neatidėliotinais atvejais skambinti į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją telefonu +370 706 52444.
Vietinės tarnybos:
Policija – 155
Kelių policija – 154
Kelionės į GraikijąKelionės į Korfu
Lux Me Daphnila Bay Grecotel Lux Me Resort 4*
2025.05.12 Naktų sk.: nuo 7 n.
910 €
PLAČIAUKelionės į GraikijąKelionės į Peloponesą
Casa Marron Grecotel All In Lifestyle Resort 5*
2025.05.17 Naktų sk.: nuo 7 n.
751 €
PLAČIAUKelionės į TurkijąAlanija
Quattro Beach Spa & Resort Hotel 5*
2025.05.13 Naktų sk.: nuo 7 n.
721 €
PLAČIAU