fbpx

SURASKITE SAVO SVAJONIŲ KELIONĘ

11 dienų kelionė į Meksiką. Penkta dalis: Kelionė į Cozumel salą

Iberostar Quetzal svečiai gali nemokamai naudotis Iberostar Cozumel viešbučio teritorija. Viešbutis yra Cocumel saloje, labai patogioje vietoje, netoli VIENO DIDŽIAUSIŲ pasaulyje koralinių rifų. Viešbutyje yra nardymo centras, kuris teikia nardymo paslaugas. Viešbutyje Iberostar Cosumel galima svečiuotis nuo ryto iki 18 valandų vakaro (sąlygos gali kisti, pasiklauskite savo viešbučio registratūroje, ar vis dar galioja). Nakvynė viešbutyje galima už papildomą mokestį.

Iberostar suteikia fantastišką galimybę praleisti laiką Iberostar Cozumel, Cozumel saloje nemokamai. Nusigauti iki ten reikia pačiam. Išsimiegojom savam viešbutyje ir turim grąžinti mašiną iki 9:00, dabar 8:30. Pusryčiauti laiko nebėra, lekiam į Playa dėl Carmen. Gražinam mašiną atrodo be problemų, nors priverčia pasirašyti įvykio aktą dėl prietaisų skydelyje degančios pompos. Aiškinu, kad tai ne mūsų problema, sako okay okay, bet priverčia pasirašyti. Gerai, kad nepastebi nubrėžto šono (nubrėžėm ne mes, kažkas kitas, man atrodo).

Gerai gyventi Playa dėl Carmen, nes iki kelto gali nueiti pėsčiomis ir grįžti naktį – ne problema. Ši zona griežtai saugoma. Naktį ėjome vienos tikrai saugiai. Pasiklydom, o sutiktas apsauginis palydėjo mus naktį per džiungles (kelias akimirkas galvojau, kad veda 2 blondines karteliui, bet nemandagu įstreikuoti).

Keltas tik 11:00, išsikeičiam dar po 110 dolerių į pesus. Keltas 220 pesų (9.30€) pirmyn ir atgal 225 pesų (9.50€). Prie kelto reikia ateiti smarkiai anksčiau, nes prieš tai matėme milžiniškas eilės, kuriose tikrai stovėsi ilgiau nei pusvalandį.

9:30 eilių prie bilietų dar nėra, tad nusprendėme eiti į Starbucks kavos, nes vietinė kava, net tai ką jie vadina Italiano coffe – baisi, o ką kalbėti apie Americano dar baisesnė – 3 pupelės kavos puslitriui.

Atstovim 30 min eilę į keltą. Supratome, kad norint plaukti, reikia būti 1 val. 30 min prieš. Plaukiam 45 minutes ir jau pastebime kaip Cozumel sala smarkiai skiriasi nuo žemyninės Meksikos dalies, Jukatano valstijos. Čia nėra džiunglių ir čia saugu. Šiuo metu mažiau žmonių, prekybininkai sunkiai eina į derybas, o kainos tikrai aukštesnės.

Iki viešbučio Iberostar Cosumel nuo uosto 20 kilometrų. Taksi į vieną pusę kainuoja apie 260 pesų (11€). Dar Playa del Carmen uoste galybė ekskursijų ir mašinų nuomos siūlytojų. Veronika pasisako už motorolerį, vairuočiau ir aš pagalvojau. Aš jai pasakoju savo įspūdingą patirtį, kaip vos tik gavus balionais apkabintą motorolerį, sukūliau po 5 minučių. Po to buvo dar keli rimti kartai. Gal imam mašiną? Jaudinuosi. Pasirašyk raštu, kad neturėsi pretenzijų, jei dribsim. Pasirašo žodžiu, juokiamės. Labai gražus kolonijinis senamiestis, didelės aikštės, palmės, kaip mūsų obelys nubalintais kamienas. Bandom išsinuomoti mašiną, nes man šlampa rankos, bijau motoroleriu vežti kitą žmogų, gaila Veronikos.

Na ir sukčiai tie pietiečiai… Susitarėme už 45 dolerius kabrioletą vabalą. Nusiveda mus už kelių kvartalų ir prasidėjo pasakos, kad jie neturi dabar ir bando siūlyti kitą mašiną “mexican Ferrari“ jei palauksim 5 minutes. Teko laukti net pusvalandį. Atvažiuoja ryškiai žydras ir toks senas, surudėjęs, viduje taip baisu, kad bijau iškristi ant plento su sėdyne. Nuomotojas uždaro dureles, o jos atšoka ir tabaluoja. Ryškiai užtruko visą mūsų pusvalandį saloje, kol užvedė. Nusispjaunam ir imam taksi.

Iki Iberostar 260 pesų (11€) pesu arba sako mokėkite 25 dolerius. Mokėsim pesais, nes ryškiai vyrukai apsiriko keldami kainą doleriais. Renkamės vairuotoją, kuris moka angliškai. Vėl apsigaunam, tiek ir mokėjo jis anglų kalbą: speak english ir okay. Bendraujam tarptautiniais žodžiais ir vertėjo programėlės pagalba. Gerai, kad turim nusipirkusios vietinę SIM kortelę.

Iki covid, Cozumel – vienas didžiausių kruizinių laivų uostų visame pasaulyje – po 35 laivus kasdien. Galvoju, vat toks tas keliavimas ir pažinimas kruizinėse kelionėse. Sustoji turistinėj vietoj, kuri tik lašelis Meksikos vaizdo, net ne charakteringas ir užsidedi pliusą, kad buvau Meksikoj. Iš sostinės San Miquel kertam salą į kitą pusę. Kairėj pusėj atvira ryški jūra , kairėj pusėj saugomų žemų palmių giraitė. Dėl to jokių viešbučių šitoj pusėj nėra.

Mūsų vairuotojas Miquel sustoja prie Coconut Cozumel baro. Ypatinga vieta, ant skardžio. Palmės ir staliukai baltam smėlyje, vandens spalva per ryškiai žydra. 2 papūgos ir daug visokių užrašų. Prifilmuoju, viskas taip gražu.

Važiuojam toliau, už 200 metrų Migelis sustoja – Veronikos svajonė išsipildo – dešinėj pusėj miega krokodilas. Bijau net lipti iš mašinos, nes žinau, net su dviračiu sunku pabėgti nuo krokodilo. Lipu, nes krokodilas miega. Palik duris atdaras sušunku, maža ką, gal apsimeta kad miega. Antrapus gatvės nemokamas, aišku, balto Karibų smėlio su ryškiu vandeniu paplūdimys.

Privažiuojam barą welcome to Miami, kuris dirba visą parą. Geriausi mojito Cozumel, sako Migelis. Netikiu. Tikrai ir vėl pils sirupą kaip ir visur…  Meksikoje kokteiliai visi labai saldūs.

Netoli Rasta baras. Rastaman, skamba Bob Marley, aplinka kaip Railey beach Tailande. Užsimanau Pina colados, bet visko nespėsim.

Vis tiek Migelis mus išduria ir sako dabar jau į Iberostar. Bandom aiškinti, kad dar liko pamatyti koralų rifą, Migelis sako ne, rifas jau miręs, reikia plaukti iki rifo ir staiga visiškai nebemoka anglų. Ech, norim jau cavos, atsigulti ir pasimaudyti. Panardysim Egipte, renkamės Iberostar Cozumel.

O čia vėl flamingai, povai, džiunglės, bet ne tokios įspūdingos kaip Iberostar Quetzal. Užtat čia yra iguanų. Paplūdimy daug palmių, supynės ir koralas. Pravers nardymo kaukės iš Decathlon.
Imam martinį ir švenčiam mūsų kelionę į Meksiką.

Taksas atgal 260 pesų (11€). Praleidom nuostabų laiką. Nusprendžiam, kad Iberostar Cozumel jaukesnis, paplūdimys karibiškesnis ir žmonės smagesni. Merginos, jei ieškote antros pusės, į Cozumel renkasi nardytojai… Pačios darykite išvadas.

Meksika buvo didžiulis, bet nuostabus nuotykis. Daug magiškų prisiminimų ir saulės vonių. Ši kelionė visiškai pakeitė mano nuomonę ir paneigė mano visas teorijas apie Meksiką. Džiaugiuosi šiuo sprendimu, kad teko pabuvoti Meksikoje. Dabar ir kitiems drąsiai galiu rekomenduoti kelionę į Meksiką ir nebijoti to ką teigia žiniasklaida.

Inga 1000myliu

Kelionių lagaminas

NERADAI SAVO SVAJONIŲ KELIONĖS?

Ir gauk individualų pasiūlymą!